استفاده از الکل متیلیک در عصر برنز برای تهیه ی چای معطر

ایزوپروپیل الکل که معمولاً ایزوپروپانول یا 2 پروپانول یا الکل مالشی نیز نامیده می شود در بین پزشکان مورد استفاده قرار می گیرد .

الکل متیلیک که متانول و الکل چوب نیز نامیده می شود، در درجه اول به عنوان یک حلال صنعتی استفاده می شود.

به عنوان مثال، توسعه دهندگان رنگ پاک کن و فتوکپی از آن استفاده می کنند. افراد با تجربه و دانش نیز از متیل الکل برای ساخت مواد شیمیایی دیگر استفاده می کنند.

این ماده سمی را بر روی سطوح، ابزار و بدن انسان می مالند تا خاصیت خنک کنندگی و ضدعفونی کنندگی آن داشته باشد.

الکل مالشی که از ترکیب آب و پروپیلن تولید می‌شود، برای استریل کردن به خوبی عمل می‌کند. نرخ تبخیر بالای آن، آن را به یک انتخاب متداول برای تمیز کردن وسایل الکترونیکی تبدیل می کند، اگرچه در محصولات تمیز کننده روزمره نیز یافت می شود.

الکل

ایزوپروپیل الکل همچنین در لوازم آرایشی از جمله لوسیون ها یافت می شود. فرمول شیمیایی این نوع الکل C3H8O است.

اغلب، ایزوپروپیل الکل همراه با انواع خطرناک تر الکل – محصولات حاوی عوامل تلخی هستند که مردم را از نوشیدن آن منصرف می کنند.

فرمالدئید به عنوان یک محصول جانبی متانول تجزیه کننده شکل می گیرد – برخی از صنایع از این محصول جانبی برای تولید همه چیز از پلاستیک گرفته تا مواد منفجره استفاده می کنند.

همچنین به لطف نقطه انجماد بالای 143.68- درجه فارنهایت برای سوخت موتورهای احتراق داخلی و جلوگیری از یخ زدن سایر سوخت ها کار می کند.

مردم بیشتر بزرگسالان الکل اتیلیک، که گاهی اوقات الکل غلات نامیده می شود، در نوشیدنی ها مصرف می کنند.

مردم معمولاً اتیل الکل را در غلظت رقیق می خورند سطح غلظت به عنوان اثبات نوشیدنی الکلی شناخته می شود تا طعم آن را بهبود بخشد.

اتیل الکل به دلیل توانایی آن در تغییر خلق و خو و رفتار شناخته شده است. آبجوها و تقطیرکنندگان معمولاً آن را از غلات یا سایر قطعات گیاهی با محتوای قند بالا تهیه می کنند.

کبد معمولاً قادر است اتیل الکل را از بدن انسان فیلتر کند، اما اتیل الکل زمانی که سریعتر از آن چیزی که کبد بتواند آن را متابولیزه کند مصرف شود سمی است. مانند متیل الکل، اتیل الکل نیز به عنوان یک حلال صنعتی و به عنوان یک افزودنی سوخت کاربرد دارد.