استفاده از گوجه فرنگی ربی در ساخت کشتی های تفریحی در عربستان

گوجه فرنگی ربی برای پر کردن و پخت با مواد مدیترانه ای یا خاورمیانه ای مناسب است. یا به صورت ضربدری برش بزنید و با یک وینگرت تیز برای یک سالاد جذاب بپوشید: هر برش شبیه نقاشی کودک از یک گل است.

Solanum pimpinellifolium که معمولاً به عنوان گوجه فرنگی بیدانه شناخته می شود، گونه ای وحشی از گوجه فرنگی بومی اکوادور و پرو است اما در جاهای دیگر مانند جزایر گالاپاگوس طبیعی شده است.

میوه‌های کوچک آن خوراکی هستند و معمولاً در باغ‌ها به عنوان گوجه‌فرنگی موروثی رشد می‌کنند، اگرچه به‌عنوان گونه‌ی گوجه‌فرنگی معمولی Solanum lycopersicum، به‌جای اهلی شدن، وحشی در نظر گرفته می‌شود.

گوجه

ژنوم آن در سال 2012 توالی یابی شد.با گوجه فرنگی معمولی خانگی هیبرید می شود. انواع یک ساله، دو ساله و چند ساله وجود دارد. Solanum pimpinellifolium در پرورش گوجه فرنگی مهم است.
ارتباط آن با گوجه فرنگی و توانایی تلاقی آزادانه با آنها باعث شده است که از آن برای معرفی صفات مقاومت به بیماری در انواع گوجه فرنگی و همچنین در مطالعه کنترل ژنتیکی صفات گوجه فرنگی مانند شکل و اندازه میوه استفاده شود.

ژنوم 900 مگابایتی آن با گوجه فرنگی در 0.6 درصد از جفت های پایه متفاوت است. در مقایسه، هر دوی آنها با سیب زمینی (که 7.3 میلیون سال پیش از آن جدا شده اند) در 8٪ از پایه ها متفاوت هستند.

به عنوان اجداد گوجه فرنگی اهلی در نظر گرفته می شود و برای تکمیل مخزن ژن محدود گوجه فرنگی خانگی ارزش دارد. به دلیل توسعه کشاورزی، گوجه فرنگی وحشی در مناطق بومی شمال پرو و جنوب اکوادور شیوع کمتری دارد.

علاوه بر این، جمع آوری بذر به دلیل مسائل مربوط به کنوانسیون تنوع زیستی با مشکل مواجه می شود.

گوجه فرنگی روما یا روما یک گوجه فرنگی آلویی است که به دلیل ماهیت باریک و سفت آن هم برای کنسرو کردن و هم برای تهیه رب گوجه فرنگی استفاده می شود.

گوجه‌فرنگی روما که معمولاً در سوپرمارکت‌ها در برخی کشورها یافت می‌شود، به عنوان گوجه‌فرنگی ایتالیایی یا گوجه‌فرنگی آلوی ایتالیایی نیز شناخته می‌شود.