انواع ضخامت و اندازه لوله پلی اتیلن

به منظور بررسی تأثیر آسیب انفجار نشتی در خط لوله گاز شهری بر محیط اطراف، مدل‌های عددی لوله پلی اتیلن صنعتی مدفون در زیر روسازی شهری با استفاده از ANSYS/LS-DYNA در این مطالعه ایجاد شد.
قابلیت اطمینان مدل‌های عددی بر اساس آزمایش‌های انفجار تأیید شد. با توجه به میزان نشت گاز، معادل ماده منفجره TNT مشخص شد.
فرآیند انفجار نشت گاز لوله پلی اتیلن ۴ اینچ مدفون مورد مطالعه قرار گرفت و تغییرات فشار و تنش لوله‌ها و روسازی‌ها تحت معادل‌های مختلف انفجاری و اعماق مدفون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
در نهایت قانون تغییر شکل لوله ها و روسازی ها مورد بحث قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که لوله های پلی اتیلن در حین انفجار نشتی شکسته شده و یک حفره انفجار کروی در خاک تشکیل می شود.
سنگفرش بالای نقطه انفجار به سمت بالا برآمده شده و دایره ای را تشکیل می دهد.
حداکثر فشار لوله پلی اتیلن مشبک پنج لایه در نزدیکی نقطه انفجار به صورت خطی با افزایش معادل انفجار افزایش می یابد و یک رابطه متناسب بین عرض شکست لوله و معادل انفجار مشاهده می شود.
درجه و مدت تغییر شکل روسازی با افزایش معادل های انفجاری به طور قابل توجهی افزایش می یابد.
پاسخ دینامیکی لوله های پلی اتیلن تاشو به ندرت تحت تأثیر عمق مدفون قرار می گیرد و تغییر حداکثر تنش مؤثر بیش از 7٪ نیست. با این حال، عمق مدفون تأثیر زیادی بر میزان آسیب روسازی دارد.
  • منابع:
    1. Numerical Simulation of Pipeline-Pavement Damage Caused by Explosion of Leakage Gas in Buried PE Pipelines
  • تبلیغات: 
    1. بشنوید از کودک دو ساله ای که چکش برقی را اختراع کرد!
    2. خانه ای از جنس حصیر در جنوب کشور
    3. کلاهبرداری عجیب و غریب با فروش ظروف یکبار مصرف
    4. با استفاده از این محصولات از ورشکستگی جلوگیری کنید