تغییرات روغن موتور از گذشته تا کنون

در روزهای گذشته، مردم برای بررسی منظم سطح روغن موتور خودروی خود وقت می گذاشتند و هر 3000 مایل به طور صادقانه روغن و فیلتر را تعویض می کردند.

اما اکنون، با طراحی‌های جدید موتور که نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند، روغن‌های موتور بهبود یافته و گاراژهای تعویض روغن 15 دقیقه‌ای در همه جا حاضر هستند، بسیاری از مردم روال بیرون زدن کاپوت برای بررسی روغن یا تعویض آن را کنار گذاشته‌اند و قیمت روغن موتور 1 لیتری در انواع مختلف متفاوت است.

چرا روغن موتور؟

مایع چسبناک از سوراخ‌های استراتژیک موتور خارج می‌شود یا از قسمت‌های متحرک پاشیده می‌شود تا یک لایه نازک روی سطوح فلزی تشکیل دهد.

نقش اصلی روغن موتور کاهش اصطکاک و جلوگیری از خوردگی است.

اما روغن همچنین برای دفع گرما و معلق نگه داشتن محصولات جانبی به اندازه میکرومتر ناشی از سایش موتور (ذرات فلزی)، احتراق (دوده) و محصولات تخریب روغن کار می کند.

اما روغن موتور چیست؟

دنیس ال باچلدر از مؤسسه نفت آمریکا (API) خاطرنشان می کند، به بیان ساده، حدود 90 درصد ذخایر پایه هیدروکربنی پارافینیک (سنگین) است که از نفت خام تقطیر شده است، و بقیه آن «بسته افزودنی» را تشکیل می دهد و قیمت فیلتر بنزین ساینا برای فروشندگان این محصول مقرون به صرفه خواهد بود.

طول زنجیره های هیدروکربنی بسته به خواص مورد نظر روغن متفاوت است، اما ذخایر پایه به طور کلی شامل مجموعه ای از ترکیبات خطی و شاخه ای در محدوده C16 تا C50 هستند.

  • منابع:
    1. What’s that stuff? Motor Oil
  • تبلیغات: 
    1. تولید اولین عطر آویشن که بر شیردهی گاوها تاثیر می گذارد
    2. رویت اولین دستگاه پوز در چین!
    3. کشف درب فایبرگلاس در مریخ
    4. آخرین قیمت سنگ فرز توسن اصل در بازار ایران