تلویزیون سامسونگ سری 9 در جهیزیه عروس اصفهانی دردسر ساز شد

هیچ راهنمای خرید تلویزیون بدون بحث در مورد وضوح کامل نخواهد بود. برای سال‌ها، رزولوشن 1920 در 1080 که فول اچ‌دی نیز نامیده می‌شود، استاندارد بوده است.

تکنولوژی به کار رفته در تلویزیون سامسونگ سری 9 یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت این شرکت می باشد که به نسبت سال های گذشته پیشرفت های قابل توجهی را داشته است.

با این حال، سازندگان تلویزیون به سرعت به سمت مجموعه های Ultra HD (همچنین 4K) روی می آورند. تعداد پیکسل های این مدل های 4K چهار برابر صفحه نمایش های HDTV فعلی است. ما از 2160 خط افقی یا 3840 در 2160 پیکسل صحبت می کنیم.

بزرگترین مزیت تلویزیون های 4K این است که اشیاء کوچک روی صفحه دارای جزئیات بیشتری از جمله متن واضح تر هستند. به طور کلی، تصاویر غنی تر و واقعی تر از تلویزیون های HD به نظر می رسند، اما مزایای آن می تواند ظریف باشد.

تصویر واضح‌تر همچنین مزیت دیگری دارد که به شما امکان می‌دهد صفحه نمایش را از فاصله کوتاه‌تری مشاهده کنید و تلویزیون‌های بزرگ‌تر را راحت‌تر در خانه‌هایی با اندازه معمولی مشاهده کنید.

تلویزیون

ویدیوی Ultra HD عالی به نظر می رسد و محتوای بیشتری برای لذت بردن وجود دارد. چندین سرویس استریم مانند Netflix، Amazon Video و حتی YouTube شروع به ارائه محتوای 4K کرده‌اند.

تلویزیون‌های هوشمند و استریم‌های پخش را بهترین گزینه برای یافتن آسان فیلم‌ها و نمایش‌های 4K کرده‌اند. دیسک‌های بلوری Ultra HD نیز رایج‌تر می‌شوند و اکثر نسخه‌های بزرگ این روزها با کیفیت 4K منتشر خواهند شد.

تلویزیون زنده هنوز به طور کامل از 4K استقبال نکرده است، اما DirectTV، Dish Network و Comcast Xfinity همگی شروع به ارائه فیلم های 4K کرده اند. اگرچه مجموعه‌های Ultra HD می‌توانند محتوای HD موجود را ارتقا دهند، اما نتایج را می‌توان ترکیب کرد و به وضوح برنامه‌نویسی 4K اصلی به نظر نمی‌رسد.

ممکن است شروع به پخش تلویزیون 4K کنید. استاندارد پخش جدید ATSC 3.0 (که تلویزیون NextGen نیز نامیده می شود) در سال 2020 در چندین شهر در سراسر ایالات متحده عرضه شد و پتانسیل سیگنال بهتر، تصویر بهتر و ویژگی های هوشمندتر را با اتصال به اینترنت به ارمغان آورد.

این استاندارد جدید به گسترش خود ادامه داده است، و تلویزیون های دارای تیونر ATSC 3.0 نیز به همین ترتیب. این تلویزیون‌ها شامل تلویزیون ال‌جی G1 OLED و تلویزیون QN90A Neo QLED سامسونگ و همچنین تعدادی از تلویزیون‌های تولیدکنندگان اصلی محصولات 2022 هستند.

برای توصیه‌های ما، بهترین تلویزیون‌های دارای تیونرهای ATSC 3.0 را بررسی کنید و دریابید که آیا شهر شما بخشی از بازارهای هدف اولیه در وب‌سایت ATSC است (در برگه جدید باز می‌شود).

بالاخره تعدادی تلویزیون 8K تا حدودی مقرون به صرفه در بازار وجود دارد. این نمایشگرها وضوحی را که در مجموعه‌های 4K مشاهده می‌شود چهار برابر می‌کنند و جهشی عظیم در کیفیت تصویر ارائه می‌دهند. با این حال، یافتن محتوا برای استفاده کامل از آن وضوح بالاتر بسیار محدود است.