خرید گوشت مرغ امروز در بازار به موجب زلزله ی اخیر با استقبال خوبی روبرو شد

فیله مرغ تمیزحاوی شکر یا نشاسته و کربوهیدرات نیست (اگر قبل از بسته بندی چاشنی های مختلفی به آن اضافه نشده باشد). بنابراین، شاخص گلیسمی چنین محصولی صفر است.

علاوه بر این، فیله مرغ بدون پوست حاوی مقدار بسیار کمی چربی است (کمتر از 3 گرم در هر 100 گرم محصول) و به طور عمده اینها چربی های غیراشباع هستند. اگر پوست گوشت در حین پخت حفظ شود، مقدار چربی، کیلوکالری و پروتئین برای همان وعده کمی بیشتر خواهد بود.

و مهمتر از همه، گوشت مرغ امروز در بازار منبع عالی پروتئین بدون چربی است. برای افرادی که گوشت می خورند و به اندام خود نگاه می کنند، مرغ راهی آسان برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن بدون مصرف چربی زیاد است. همچنین این گوشت منبع عالی سلنیوم، فسفر، ویتامین B6 و نیاسین است.

فواید مرغ: البته قسمت های مختلف لاشه پرنده خواص و کیفیت های متفاوتی دارد. اما به طور کلی مرغ روی بسیاری از فرآیندهای بدن تاثیر مثبت دارد.

گوشت

دستگاه گوارش: پزشک معالج ممکن است اجازه دهد این گوشت برای بیماری های مزمن دستگاه گوارش مصرف شود، زیرا به راحتی هضم می شود و دیواره های معده را تحریک نمی کند.

سیستم اسکلتی عضلانی: گوشت مرغ سرشار از فسفر، کلسیم و پروتئین است که برای ساخت استخوان ها و ماهیچه ها ضروری است.

چشم انداز: مرغ حاوی ویتامین A است که از ایجاد آب مروارید جلوگیری می کند و تأثیر مفیدی بر بینایی دارد.

مرغ حاوی اسید آمینه تریپتوفان است که با افزایش سطح سروتونین (هورمون “احساس خوب”) در مغز ما مرتبط است. سطح تریپتوفان در مرغ به اندازه کافی بالا نیست که باعث ایجاد سرخوشی فوری شود، اما مطالعات نشان می دهد که در ترکیب با سایر عوامل تغذیه ای و سبک زندگی، سطح سروتونین و وضعیت مثبت را افزایش می دهد.

خوردن مرغ ممکن است به ساخت ماهیچه و سلامت استخوان کمک کند و خطر آسیب دیدگی و بیماری مانند پوکی استخوان را کاهش دهد.

گوشت مرغ و کاهش وزن: البته مرغ کمک بزرگی در کاهش وزن است و بخشی از بسیاری از رژیم های غذایی است. اما ما در مورد سینه مرغ آب پز یا پخته بدون پوست صحبت می کنیم.

با این آماده سازی، گوشت واقعاً رژیمی است و اگر سبزیجات بیشتری را به رژیم غذایی اضافه کنید، کاهش وزن زیاد طول نمی کشد. اما بهتر است نه تنها مرغ، بلکه ماهی و گوشت بدون چربی (گوشت گوساله، گوشت خرگوش) نیز مصرف شود.