لامپ هالوژن روکاری که حرکات سریع چشم را در خواب ردیابی می کند

تمام لامپ هالوژن روکار برای رسیدن به خروجی کامل زمان می برد. تخلیه اولیه از طریق پر کردن گاز رسانا است و فلز با افزایش دمای لامپ تبخیر می شود.

تخلیه های فشار بالا فشرده تر هستند و بارهای الکتریکی بیشتری دارند. بنابراین، آنها به لوله های قوس کوارتز برای تحمل فشار و دما نیاز دارند.

لوله قوس در یک پاکت شیشه ای بیرونی با اتمسفر نیتروژن یا آرگون-نیتروژن برای کاهش اکسیداسیون و ایجاد قوس قرار دارد. لامپ به طور موثر تابش UV از لوله قوس را فیلتر می کند. شکل 7 را ببینید.

لامپ

در فشار بالا، تخلیه جیوه عمدتاً تابش آبی و سبز است. برای بهبود رنگ، پوشش فسفری لامپ بیرونی نور قرمز را اضافه می کند. نسخه های لوکس با محتوای قرمز افزایش یافته وجود دارد که خروجی نور بالاتر و رندر رنگ بهتری را ارائه می دهد.

در فشار پایدار، لامپ بدون دنده کنترلی خاص، بلافاصله دوباره راه اندازی نمی شود. زمانی که لامپ به اندازه کافی خنک می شود و فشار کاهش می یابد تاخیر وجود دارد، به طوری که ولتاژ تغذیه طبیعی یا مدار جرقه زن برای برقراری مجدد قوس کافی است.

لامپ های تخلیه دارای ویژگی مقاومت منفی هستند و بنابراین چرخ دنده کنترل خارجی برای کنترل جریان ضروری است. تلفات ناشی از این اجزای دنده کنترلی وجود دارد، بنابراین کاربر باید هنگام در نظر گرفتن هزینه های عملیاتی و نصب الکتریکی، کل وات را در نظر بگیرد.

یک استثنا برای لامپ های جیوه ای با فشار بالا وجود دارد و یک نوع شامل رشته تنگستن است که هم به عنوان وسیله محدود کننده جریان عمل می کند و هم رنگ های گرم را به تخلیه آبی/سبز اضافه می کند. این امکان جایگزینی مستقیم لامپ های رشته ای را فراهم می کند.

اگرچه لامپ‌های جیوه‌ای عمر طولانی حدود 20000 ساعت دارند، اما در پایان این دوره، خروجی نور به حدود 55 درصد خروجی اولیه کاهش می‌یابد و بنابراین عمر اقتصادی آن می‌تواند کوتاه‌تر باشد.