چاقو باک x44 چاقوی مورد علاقه ی اراذل و اوباش در ساحل عاج

یکی از ویژگی هایی که من در مورد چاقو باک x44 خیلی دوست دارم، فرم کند نوک آن است. این شکل با حفظ تیغه تیز، نوک تیز را از بین برده است.

مزیت بزرگ این ویژگی طراحی این است که می توان از این چاقو برای بریدن دستکش های نواری با لغزش تیغه بین پوست و نوار استفاده کرد زیرا هیچ نوک تیز برای ضربه زدن به خود وجود ندارد

مینی یک گیره جیبی دارد که بدیهی است هنگام بالا رفتن نیازی به آن نیست. در تلاش برای کاهش وزن چاقو، سعی کردم آن را برداریم.

متأسفانه، گیره با پیچ‌های torx T6 بسیار محکم نگه داشته می‌شود که من به سادگی قادر به باز کردن آن‌ها نبودم، حتی وقتی چاقو را در گیره نگه داشتم. کلیپ را می‌توان قطع کرد، اما کمی افراطی به نظر می‌رسید.

چاقو

چاقو باک x44 برای باز و بسته شدن سفت است، بنابراین بسیار بعید است تقریباً غیرممکن است که هنگام آویزان کردن به مهار باز شود.

با این حال، من این چاقو را برای صعودهای طولانی متعدد بر روی مهار خود حمل کردم و متوجه شدم که با گذشت زمان نگهبانانی که چاقو را در نقطه محوری کنار هم نگه داشته اند، خود را باز می کنند.

این امر در مدت طولانی حمل چاقو اما عدم استفاده از آن رخ می دهد. راه حل این است که به سادگی آن را دوباره با دست سفت کنید، یک ابزار سفارشی برای انجام هر کاری بیشتر مورد نیاز است.

  • مزایا: نوک صاف برای بریدن دستکش های نواری عالی است، در دست با یا بدون دستکش محکم می شود
  • معایب: سنگین، گیره قابل جدا شدن نیست.

به طور کلی: یک چاقوی شکافنده عالی با تیغه ای که به اندازه کافی بزرگ است که در اطراف کمپ مفید باشد

این چاقوی محبوب و در دسترس که سال‌ها برای بسیاری از کوهنوردان آلپاین و یخ‌نوردان مورد استفاده قرار می‌گرفت، اخیراً به‌روزرسانی شده است.

برخی از ویژگی‌های جدید عبارتند از دسته بافت‌دار طولانی‌تر، تیغه بلندتر، قفل تیغه و برش بر روی تیغه برای تسهیل باز شدن. به طرز شگفت انگیزی، آنها حتی توانستند چاقو را نیز کمی سبکتر کنند.