کودکی با ژله در کرج صبح ها دستانش را می شوید

ژله در کرج به خوبی از توت ها و میوه های غنی از پکتین به دست می آید. شیره حاوی کمتر از یک درصد این ماده حتی اگر به مدت طولانی و سفت بجوشد سفت نمی شود.

در این مورد، شما باید مواد ژل کننده  را به دستور غذا اضافه کنید تا تراکم آن اضافه شود، یا با افزودن آبمیوه با خاصیت ژل کنندگی بالا به ترشحات، تنوع ایجاد کنید.

موارد مورد علاقه برای خواص ژل کنندگی آنها انگور فرنگی سیاه، به، انگور فرنگی، آلو، سیب ترش، ویبرونوم است. علاوه بر این، پکتین در توت قرمز، زغال اخته، زغال اخته، زغال اخته، شاه توت، کیوی و همه مرکبات به وفور یافت می شود.

گیلاس و تمشک خاصیت ژل کنندگی متوسطی دارند. بسیاری از پکتین ها مانند زردآلو رسیده، گیلاس، توت فرنگی، ایرگا، گلابی.

میزبان نیازی به حفظ لیست میوه ها و انواع توت ها ندارد، زیرا هر طبقه بندی بسیار مشروط است. محتوای پکتین در همان میوه یا توت بسته به نوع یا درجه بلوغ می تواند بسیار متفاوت باشد.

ژله

به عنوان مثال، انگور فرنگی می تواند از 0.2 تا 1.4٪ پکتین در هر 100 گرم داشته باشد: بهترین راهنما طعم خود شما است هر چه میوه اسیدی تر باشد، پکتین بیشتری در آن و خاصیت ژل کنندگی آن بیشتر است.

اگر جوانه های چشایی شما ذهنی به نظر می رسد و می خواهید 100 درصد اطمینان داشته باشید که ژل بدون ضخیم کننده های خاص سفت می شود، می توانید یک آزمایش ساده انجام دهید.

در یک لیوان یا کاسه، باید دو قاشق غذاخوری الکل (یا استون) و یک قاشق غذاخوری آب میوه را تکان دهید. اگر 1 یا 2 لخته بزرگ تشکیل شود، پکتین زیادی در آب میوه وجود دارد. اگر گلوله های کوچک زیادی وجود داشته باشد یا بارندگی نداشته باشد، نباید انتظار داشته باشید که آب میوه بدون افزودنی های ژل تبدیل به ژله شود.

برای بستنی چه چیزی به ژله اضافه کنیم؟ اگر می خواهید ژله ای از میوه ها یا انواع توت ها با محتوای پکتین کم درست کنید، چندین راه برای افزایش خاصیت ژل شدن آب وجود دارد:

پکتین: 5-15 گرم پودر کاملا حل شده در آب باید 2 دقیقه قبل از آماده شدن به آن اضافه شود. با حرارت دادن طولانی مدت، پکتین خاصیت غلیظ کننده را از دست می دهد. به جای پکتین، می توانید آگار آگار (10-12 گرم در هر 1 لیتر آب میوه) اضافه کنید.

ژلاتین: این پودر بیشتر از سایر غلیظ کننده ها حدود 3٪ وزنی ژله (20-40 گرم در هر لیتر آب بسته به اسیدیته آن) نیاز دارد. ژلاتین باید حدود یک ساعت در آب سرد خیس شود و در آخر (5 دقیقه قبل از پایان) به قطعه کار اضافه شود، اما نجوشد.

اگر می خواهید ژله را از انواع توت ها با ژلاتین درست کنید، دستور غذا باید با عکس و با دستورالعمل های واضح باشد. این سوال اغلب با این سوال مطرح می شود که ژلاتین دانه ای در 1 قاشق چای خوری یا 1 قاشق غذاخوری چقدر است.