گیاهان دارویی قم سمنان سنندج

گیاهان دارویی قم مبحث اصلي بحث ما است، اما در ابتدا به توضيحاتي خواهيم پرداخت. امروزه به دلايل مختلف از جمله تغذيه نامناسب يا عدم تحرک و ورزش نکردن به دليل پيشرفت تکنولوژي.

انواع و اقسام بيماري ها در بين مردم رايج شده است. اکثر مردم براي درمان بيماري هاي خود به پزشکان متخصص و داروهاي شيميايي مراجعه مي کنند زياد به پيشرفت علم و تکنولوژي اعتقاد زيادي دارند. اما بعضا هستند افرادي که هنوز براي درمان بيماري هاي خود به روش هاي طب سنتي و گياهان دارويي علاقه دارند و از آن نتيجه هم گرفته اند. در اين بحث ما سعي نداريم علم پزشکي و داروهاي شيميايي را زير سوال ببريم بلکه هدف ما معرفي گياهان دارويي به عنوان روش قديمي و طبيعي براي درمان بيماري ها است.

 

مردم نيز بايد بدانند که در کنار استفاده از داروهاي شيميايي براي درمان خود مي توانند از گياهان دارويي را که قدمت بسيار بيشتري دارند و به نوعي امتحان خود را پس داده اند استفاده کنند. به هيچ کدام نبايد به طور کامل تکيه کرد و در مقابل نبايد هيچ کدام را کنار گذاشت. در برخي بيماري ها گياهان دارويي تاثير بيشتري دارند و در بعضي داروهاي شيميايي. لازم به ذکر است که در ايران گياهان آویشن کوهی کیلویی قم سمنان سنندج از کيفيت و محبوبيت بالايي برخوردار است.

گیاهان دارویی قم سمنان سنندج

قیمت گیاهان دارویی

قیمت گیاهان دارویی خريد داروهاي شيميايي براي درمان بيماري ها علاوه بر اينکه ممکن است مصرف زياد آن باعث مشکلات ديگري شود، از قيمت بالايي نيز نسبت به گياهان دارويي برخوردار است. البته اين نکته را بايد گفت که براي بعضي بيماري هاي خاص نمي شود فقط به گياهان دارويي مراجعه کرد، زيرا تسريع در روند درمان بسيار اهميت دارد، همين موضوع باعث مي شود، داروهاي شيميايي در بين افرراد رواج داشته باشد، سرعت نتيجه بخشي در بسياري از بيماري ها بسيار سريع تر از مصرف گياهان دارويي است. اما آيا شما از تاثيرات مخربي که داروهاي شيميايي علاوه بر درمان بخش بودن بر بدن شما مي گذارد آگاهي داريد؟

 

زياده روي در هر چيزي خوب نيست و در مواردي باعث ايجاد مشکلاتي مي شود اما در داروهاي شيميايي اين مشکلات بسيار بيشتر و شديد تر رخ مي دهد. هيچکس اين حقيقت را کتمان نمي کند که مصرف داروهاي شيميايي در بعضي بيماري ها بسيار مفيد تر از گياهان دارويي است، اما نبايد در صورت بروز هر ببيماري به آن ها مراجعه کرد زيرا در صورت استفاده از گياهان دارويي از آسيب هاي مخرب بعدي مي توان جلوگيري کرد. علاوه اينکه اين گياهان براي بدن مضر نيستند، قيمت گياهان دارويي بسيار قابل توجه است. شما مي توانيد در صورت بيمار شدن نصف هزينه اي که براي درمان خود به وسيله گياهان دارويي مي کنيد را با استفاده از گياهان دارويي هزينه کنيد.
گياهان دارويي به آرامي بدن شما را براي مقابله با بيماري آماده مي کنند و اين به دليل طبيعي بودن اين گياهان است، و همچنين بر ساير اندام هاي شما تاثير مثبت گذاشته و به سلامت بدن شما کمک ويژه اي مي کند. مثال نغزي که در اين مورد مي توان گفت سده قديم است، زيرا آن ها با داروهاي شيميايي آشنايي نداشته و به مصرف گياهان دارويي مي پرداختند و ما ميدانيم که بدن هاي بسيار سالم تر و قوي تري نيز داشتند، در نتيجه گياهان دارويي با قيمت بسيار مناسب به سلامت جسم و روح شما کمک بسيار زيادي ميکند.

گیاهان دارویی سمنان

گیاهان دارویی سمنان همانطور که مي دانيد، گياهان دارويي انواع و اقسام بسيار متعددي دارد و هر کدام از آن ها در مکان هايي مناسب با آب و هواي خود رشد مي کنند، به همين دليل است که هر منطقه اي در جهان داراي گياهان دارويي مخصوص خود است. کشور ما نيز از اين قاعده مستثنی نبوده و در هر شهر گياهان دارويي خاصي رشد مي کنند. يکي از شهر هايي که گياهان دارويي بسياري را در خود پرورش مي دهد سمنان است. گياهان دارويي سمنان از تنوع بسيار بالايي برخوردار است و به همين دليل است که شهر سمنان يکي از قطب هاي اصلي پرورش گياهان دارويي کشور ما به شمار مي رود.

 

در ادامه بحث به معرفي چند مورد از معروفترين گياهان دارويي سمنان و فوايد آن هات خواهيم پرداخت، سريش يکي از گياهاني است که در سمنان به طور انبوخ وجود دارد، سريش داراي برگ هايي کوتاه و گل هايي به رنگ هاي زرد، صورتي و سفيد است، و داراي ريشه هاي کوتاه و ضخيم است و علاوه بر استفاده در مصارف غذايي از ريشه اين گياه پر خاصيت جوشانده اي ضد عفوني کننده است که براي پوست، معده و مثانه بسيار مفيد است. گياه بعدي خارشتر نام دارد که گل هايي به رنگ قرمز دارد و براي درمان بواسير استفاده مي شود، همچنين از عرق خارشتر براي کاهش وزن و چربي سوزي استفاده مي شود.
ترنجبين نام گياه ديگري است که در سمنان پورش مي بايد، که طعمي بسيار شيرين دارد و در داروسازي به عنوان طعم دهنده نيز استفاده مي شود، همچنن باعث کاهش عطش و درمان بيماري زردي بسيار موثر است. درمنه ي دشتي نام گياه بعدي است که براي دفع کرم و انگل مناسب است و گياهي ضد نفخ به شمار مي رود. تنوع گياهي سمنان بسيار زياد است و ما به ذکر همين گياهان به عنوان مثال بسنده مي کنيم.

گیاهان دارویی عطری

گیاهان دارویی عطری برخي گياهان نيز وجود دارند که داراي عطر بسيار دلنشين و بي نظيري هستند. اين گياهان علاوه برعطر دلنشين خواص دارويي نيز دارندو گياهان دارويي عطري نيز موارد زيادي دارد که به ذکر دو مورد آن ها بسنده مي کنيم. آويشن از گياهاني است که علاوه بر عطري دلنشين خاصيت درماني فراواني دارد، اين گياه علاوه برا خاصيت ضد عفوني کننده براي درمان سرماخوردگي و گلو درد و همچنين هضم راحت تر غذا بسيار کاربرد دارد.

گياه بعدي سبزی خشک ریحان است که علاوه بر خاصيت ادرار آوري، باد شکن نيز است، همچنين با اسپاسم يا گرفتگي عضلات معده مقابله کرده و جريان خون را بهتر مي کند، اين گياه فوق العاده ضد التهاب نيز است.

گیاهان دارویی صنعتی

گیاهان دارویی صنعتی گياهان دارويي هم به صورت دست ساز موجود است و هم به صورت صنعتي، هر دو اين روش ها از مزايا و معايب خاص خود برخوردار است. در خصوص گياهان دارويي دست ساز بايد گفت که پيدا کردن آن ها در شهر هاي بزرگ کمي سخت است و همچنين در مواردي که گياه نياز به پاک کردن و تصفيه دارد اين در اين روش گياه به صورت ناخالص به دست شما خواهد رسيد. اما گياهان دارويي صنعتي با وجود اينکه ناخالصي در آن ها وجود ندارد و به راحتي به دست شما خواهد رسيد، ممکن است در فرايند تصفبه بخشي از فوايد درماني خود را از دست بدهد. هر دو اين روش ها خوب است. اما روش صنعتي به دليلي سهولت در خريد و تصفيه شده بودن در اولويت قرار دارد، ممکن است گياهي حاوي مواد سمي نيز باشد و شما از آن بي اطلاع باشيد. در نتيجه گياهان دارويي صنعتي بهتر به نظر مي رسد.