برای اولین بار از شیره انگور حرمل در ساخت واکسن ضد کرونا استفاده شد

شیره انگور سبک بیشتر برای غذا مناسب است، بهتر است شیره انگور را به شیرینی ها اضافه کنید. می توان آن را به جای شکر به هر غذایی اضافه کرد و همچنین در ساخت دسر، سس، مربا، کنسرو، بستنی استفاده کرد.

اما شیره انگور حرمل به دلیل استفاده از آن در پخت و تهیه دسرهای شیرین محبوبیت خاصی پیدا کرد. جایگزینی شکر با شیره انگور به محصولات پخته شده مزایای ویژه ای می دهد.

مالتودکسترین ویسکوزیته خمیر را افزایش می دهد، به طوری که پس از اتمام ظاهری متراکم و متخلخل پیدا می کند. محصولات پخته شده دیرتر کهنه می شوند.

محصولات نهایی دارای رنگ قهوه ای روشن یا کرم دلپذیر هستند. محصولات طعم خوشایندی پیدا می کنند. شیره انگور درخشندگی خاصی به رنگ و طعم می بخشد.

شیره

شیره انگور مایع شیرینی است که از جوشاندن و قهوه ای شدن میوه هایی مانند انگور و مانند آن به دست می آید. شیره انگور از تبخیر آب میوه های مختلف به ویژه انگور تهیه می شود، در کشور ما شیره را از سیب تازه، توت، آلو، زردآلو، کشمش و انجیر به ویژه انگور درست می کنند.

تقریباً 30 درصد انگور تولیدی کشورمان به صورت تازه برای سفره، 37 درصد برای خشک کردن، 30 درصد برای شیره، گل ختمی، سوسیس میوه و 3 درصد برای شراب استفاده می شود.

از شیره انگور آماده در تولید شیرینی جات استفاده می شود، آن را به کنسرو، برخی از اولین دوره ها، شیرینی ها اضافه می کنند. همچنین این شربت علاوه بر استفاده به عنوان محصول غذایی، به مواد تکمیل کننده نساجی (فینیش) اضافه می شود.

شیره انگور حاوی مالتوز و دکسترین است، میزان خاکستر موجود در آن بسته به نوع آن متفاوت است، مواد نیتروژنی مسئول تیره شدن شربت هنگام گرم شدن هستند.

این محصول یک خاصیت مهم دارد: از کریستال شدن شکر سفید جلوگیری می کند. به عنوان مثال، مربا یا مارمالاد که شیره انگور به آن اضافه می شود، چسبناک تر می شود، برای مدت طولانی تری شکر نکنید. در حال افزایش هستند.

و طعم آن بهبود می یابد. شیره انگور اضافه شده به دسرهای منجمد نقطه انجماد محصول را کاهش می دهد. و این به افزایش تراکم آن کمک می کند. در برخی از انواع پخت، شیره انگور لزوما اضافه می شود.