تجزیه و تحلیل مقاومت آزمایشات پارچه مبلی

بر اساس تجزیه و تحلیل مقاومت آزمایشات پارچه مبلی ترک اثاثه یا لوازم داخلی، نتایج زیر را می توان فرموله کرد:

استحکام روکش های اثاثه یا لوازم داخلی متاثر از نوع پارچه است. یک ماده بافتنی با بافت یکنواخت، که در آن پود و تار از یک نخ ساخته شده است، با استحکام کششی بهتر مشخص می شود.

علاوه بر این، در این مورد شکست درز، پالت به جهت قالب بستگی ندارد.

بیانیه فوق در مطالعه ارائه شده نشان داده شد، که در آن پارچه Secret 10 قوی‌ترین پارچه بود و به نیروی کششی آسیب‌رسان 377.91 نیوتن (A-A)، 451.29 نیوتن (B-B) و 427.55 نیوتن (A-B) رسید، در حالی که جابجایی 0.02029، 0.0282 متر بود. متر و 0.0302 متر به ترتیب.

جهت قالب یک نمونه بر شکل شکست درز تأثیر می گذارد، اما بر میانگین نیروهای آسیب کششی و جابجایی های مشاهده شده تأثیر نمی گذارد.

پارچه مبلی

هنگام مقایسه نیروهای آسیب‌رسان شدید در نمونه‌های پارچه مشابه، اما در روش‌های مختلف قالب (A-A، B-B، A-B)، ممکن است ذکر شود که تفاوت‌ها به شرح زیر است: برای Power 13-9٪، Secret 10-19٪ و Soft. 10-14٪. برای جابجایی، تفاوت مقدار برای Power 13، Secret 10 و Soft 10 به ترتیب 9٪، 7٪ و 11٪ است.

شکل شکست درز در جهات مختلف قالب گیری با ساختار پارچه نساجی بروجرد ارتباط نزدیکی دارد، جایی که پود و تار را می توان از انواع مختلف نخ ساخت. در مورد پارچه‌های Power 13 و Soft 10، بدیهی است که، به عنوان مثال، جهت قالب A-A منجر به آسیب نسبتاً کوچک پارچه و عمدتاً از طرفین می‌شود، در حالی که برای جهت B-B، درز بسیار آسیب دیده است.

این کار می تواند به عنوان کمکی به صنعت در طراحی مبلمان نرم و ساخت چیدمان اثاثه یا لوازم داخلی کمک کند و به انتخاب منطقی و آگاهانه مواد برای تولید مبلمان اثاثه یا لوازم داخلی کمک کند.

بر اساس تجزیه و تحلیل آسیب های درز، می توان تشخیص داد که آیا ماهیت آسیب به ترکیب درز و پارچه ناشی از دوخت نادرست روکش است یا ناشی از ساختار پارچه مبلی جدید است.

  • منابع:
    1. Study on the Influence of Selected Fabrics and Stitching on the Strength of Upholstery Covers
  • تبلیغات: 
    1. با خوردن خرما 20 کیلو در ماه لاغر شوید
    2. نمایشگاه ریمل با طراحی عجیب و غریب در تهران!
    3. آبلیمو چگونه باعث زیبایی پوست شده است؟
    4. پیدا شدن چیزهای بسیار عجیب در بیابان لوت ایران!!