زنی با کارتن مقوایی همدان دفتر دخترش را جلد کرد

کارتن مقوایی همدان معمولاً ضخامت 0010 اینچ یا کمتر دارد و اساساً یک نوع کاغذ استاندارد ضخیم‌تر است. فرآیند تولید آن با خمیر دادن چوب (چوب سخت یا چوب صنوبر) با تقطیر آن به الیاف با روش‌های مکانیکی یا فرآیندهای شیمیایی آغاز می‌شود.

مقوا یک ماده مبتنی بر کاغذ است که بسیار ضخیم تر از کاغذ استانداردی است که برای نوشتن استفاده می شود. ضخامت اضافه شده آن را محکم تر می کند و اجازه می دهد از آن برای ساخت جعبه ها و سایر مواد بسته بندی مناسب برای بسیاری از انواع محصولات استفاده شود.

برخی از جعبه های مقوایی به صورت دم هستند: جعبه های نانوایی: جعبه های پای، جعبه های کیک و غیره که در شیرینی پزی استفاده می شوند.

جعبه غلات و غذا: این نوع جعبه رایج و شناخته شده است که برای بسته بندی غلات، ماکارونی و بسیاری از غذاهای فرآوری شده استفاده می شود.

کارتن

جعبه های دارو و مواد تمیز کننده: برای بسته بندی داروها در داروخانه ها و مواد تمیزکننده مانند صابون، شامپو، لوسیون و غیره استفاده می شود. اشکال گوناگون.

در برخی موارد، جعبه مقوایی در درجه اول مواد بسته بندی است (یعنی جعبه های نانوایی). در برخی موارد، از جعبه مقوایی برای مواد بسته بندی مکمل برای محافظت بیشتر استفاده می شود (یعنی جعبه دارو و مواد پاک کننده و جعبه سیگار).

این مقوا که نئوپان نیز نامیده می شود، مقوای تک لایه ای است که در پشت یک دفترچه یادداشت به شکل ضخیم پیدا می کنید یا جعبه غلات شما را به شکل نازک تری تشکیل می دهد.

تولید مقوا دو نوع فرآیند خمیرسازی است (فرایند کاردستی سفید شده یا غیرسفید شده و فرآیند نیمه شیمیایی) که به طور معمول استفاده می شود.

فرآیند کاردستی عبارت است از خمیر دادن ورودی با استفاده از هیدروکسید سدیم و مخلوط سولفات سدیم برای جداسازی الیاف متصل کننده سلولز.

هنگام سفید کردن، مواد شیمیایی مکمل مانند عوامل فعال سطحی و فوم برای افزایش اثربخشی و کیفیت فرآیند به آن اضافه می شود.

سایر مواد شیمیایی که در هنگام سفید کردن استفاده می شوند می توانند رنگدانه تیره پالپ را سفید کنند و این باعث می شود که برای وسایل مهم جذاب تر شود.

فرآيندهاي نيمه شيميايي چوب را پس از پيش تصفيه با کربنات سديم يا سولفات سديم با يک فرآيند مکانيکي تصفيه مي کنند. این فرآیند از شدت کمتری برخوردار است زیرا فیبر اتصال سلولز را تجزیه نمی کند و می تواند در دمای پایین تر و در شرایط بیش از حد کمتر انجام شود.

فرآیند پالپینگ هنگام جداسازی الیاف، خمیر رقیق شده به دست آمده روی خط متحرک اعمال می شود. آب موجود در مخلوط با جاروبرقی همراه با تبخیر خارج می شود و سپس الیاف برای تثبیت و به منظور حذف بیش از حد رطوبت فشرده می شوند.

پس از فشار دادن با استفاده از استوانه با بخار حرارت داده می شود و در صورت لزوم رزین یا نشاسته اضافی به آن اضافه می شود. برای صاف کردن و نهایی کردن، از طیف وسیعی از سیلندرها استفاده می شود.