مکانیکی عرقیات گیاهی طبیعی را به عنوان روغن موتور استفاده می کند

از دوران ماقبل تاریخ عرقیات گیاهی طبیعی منبع مهمی برای مبارزه با بیماری ها و عفونت ها بوده اند. یکی از بزرگترین چالش های پیش روی توسعه داروهای طبیعی، یافتن گیاهان جدید با اثرات محافظتی برای سلامتی است.

در یک مطالعه جدید، محققان آلمانی با پیوند دادن حضور آنها در یک منطقه خاص به غنای تنوع زیستی آن، راهی موثر برای جستجوی عرقیات گیاهی طبیعی ایجاد کردند.

بر اساس این مطالعه که توسط محققان مرکز تحقیقات یکپارچه تنوع زیستی آلمان انجام شد و در 11 مه در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد، کارشناسان از این پس می توانند حضور گروه های گیاهی را پیش بینی کنند که احتمالا حاوی تعداد زیادی از گونه ها ترکیبات پزشکی.

آنها می گویند با تجزیه و تحلیل داده های مختلف در مورد روابط ژنتیکی عرقیات گیاهی طبیعی شناخته شده، توزیع فضایی آنها و ترکیبات آلی آنها، این روش به محدود کردن جستجو با مکان یابی این گروه های گیاهی کمک می کند.

عرقیات

ثروت های کشف نشده: مشخص است که انسان ها به طور خاص برای مبارزه با بیماری ها به داروهایی از منابع طبیعی متکی هستند، زیرا عوامل بیماری زا به طور مداوم در حال تکامل هستند و سویه های جدیدی تولید می کنند.

تخمین زده می شود که بیش از 70 درصد از آنتی بیوتیک های مورد استفاده امروزه در اصل از ترکیبات طبیعی موجود در گیاهان، قارچ ها، باکتری ها و موجودات دریایی مشتق شده اند.

محققان بر این باورند که هنوز تعداد زیادی از مواد ضد عفونی وجود دارد که در طبیعت کشف نشده اند. علاوه بر این، تا به امروز، تنها 10٪ از تمام گیاهان آوندی (حاوی عروق برای انتقال مایعات در داخل آنها) برای ترکیبات دارویی که ممکن است حاوی آنها باشند غربالگری شده اند.

علاوه بر این، محققان در شناسایی گیاهانی که قبلاً کشف شده‌اند با مشکلاتی روبرو هستند، زیرا گیاهانی که به عنوان منابع ترکیبات فعال شناسایی شده‌اند به طور مداوم مستند نشده‌اند و گیاهان و متابولیت‌های آنها اغلب نام‌هایی دارند که از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است.

در مطالعه حاضر، کارشناسان اولین قدم مهمی را در جمع آوری و تثبیت دانش فعلی عرقیات گیاهی طبیعی، جمع آوری اطلاعات در مورد متابولیت های ثانویه شناخته شده، روابط فیلوژنتیکی و توزیع گیاهان در جزیره جاوه اندونزی برداشتند.

در این پایگاه‌های اطلاعاتی، آن‌ها مطالبی از حدود ۷۵۰۰ گونه از گیاهان بذری را که حاوی بیش از ۱۶۵۰۰ متابولیت بودند، ثبت کردند. بر اساس داده های ثبت شده، تقریباً 2900 مورد از این متابولیت ها به عنوان عوامل مبارزه کننده با عفونت شناسایی شده اند.